Investorite leidmine on idee arendamise kõrval idufirmade üks olulisemaid eesmärke. Kui lähiriiki tulevad kokku investorid üle terve Euroopa ja kaugemaltki, võiks iga raha igatsev idu kohal olla, kirjutab ajakirjanik Kadri Põlendik.
- Kadri Põlendik Foto: Andras Kralla
Eelmisel nädalal Helsingis toimunud idufirmade suurüritus Slush on hea näide. Kohalolnute jutust selgus, et kahekordseks paisunud konverentsil ei tulnud investorile ligiastumisest ja oma ideest rääkimisest eriti midagi välja, sest rahvast oli lihtsalt liiga palju. Samas oli võimalik kohtumine varem kokku leppida selleks ette nähtud keskkonnas, ja seda paljud ka kasutasid. Ehk juba vähenegi eeltöö aidanuks hõlpsasti kas või uusi kontakte saada. Muidugi on lihtne end ette valmistamata lihtsalt kohale minna, kuid iga sündmus on isesugune ja selleks tuleks valmis olla.
Nii mõnigi osaleja tõdes, et kui on juba eelkokkulepet vaja, pole kuigi mõttekas osta piletit Slushile, lihtsam on minna näiteks kohvikusse. Vaevalt on olemas sellist kohvikut, kuhu tuleks korraga kokku äriinglid ja riskikapitalistid maailma eri paigust, et hakata idufirmade äriideid kuulama. Tõsi, mõneti võib see olla juhuslik õngitsemine ja pole kindlust, kas mõni investor ka pardale saadakse. Kuid oluline on kogemus. Ja kui seda on võimalik oma koduõuelt hankida – mis tähendab, et väärtuslikke töötunde ei kulu liiga palju – peaks seda võimalust kindlasti kasutama.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.